מפה לשם וחזרה – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on מפה לשם וחזרה – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    הצעה לתו חדש וחשוב | וידע כל איש ציבור מראש: וכל שיחותיך ברשת נרשמים | סיפור קצר על נשיא ושני ראשי ממשלת ישראל בהווה ובעבר | למה לא רק בראש השנה כל תפקיד חשוב

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תו שחור 

    משבר הקורונה הבלתי נגמר גרם למקבלי ההחלטות להחליף צבעים. בנוסף על צבעי הרמזור המוכרים לכל קיבל כל מתחסן תו ירוק ובתי עסק קבלו תו סגול. בהמשך נוסף גם תו ללא צבע במיוחד לאולמות אירועים שזכה לכינוי "התו השמח" (אך בשל הצבע השולט בעיצובי חתונות לדעתי היה מתאים יותר לקרוא לו "תו לבן").

    למרבה הצער, בשל המשך הדאגה מהעליה בתחלואה היומית בקורונה אני סבור שאין ברירה אלא להוסיף צבע חדש למשפחת התווים- "התו השחור". ממש כמו האות על המצח שקיבל קין בשעתו, אחרי שהשיחה שלו עם הבל אחיו ירדה לפסים אישיים והורידה את האח הראשון בתנ"ך מתחת לאדמה, גם אדם שמסרב בתוקף להיבדק או להתחסן נגד קורונה צריך לקבל על מצחו נקודה שחורה שסומנה בטוש שאינו נמחק אלא באמצעות נוזל מיוחד שיפותח ע"י המכון הביולוגי(ורצוי שהתהליך יהיה מהיר בהרבה מהחיסון הישראלי נגד קורונה שכל הדיבורים עליו הושתקו ממש כמו מיזמים ישראלים אחרים שלא מדברים עליהם מחשש לעין הרע של לוויין מעל שמי דימונה והסביבה), ובכך להבטיח שכל מי שפוגש בנושא הסימן השחור ידע מיד שלפניו איש מסוכן לעצמו ולסביבתו. 

    למה דווקא צבע שחור? אולי בגלל שכל מי שהיה פעם בים יודע ששחור זה צבע מרתיע(הציניים הרעים היו מוסיפים בלי שמבקשים מהם שהלבוש השחור זו אחת הסיבות שבגללה אנשים נרתעים מחרדים- אך גם בלי הציניקנים המרושעים היו השנה רבים מדי שהוכיחו שאין צורך בסיבה אמיתית כדי ליצור הרתעה מזויפת מהציבור החרדי ולהשחיר פניו ברבים בכל הזדמנות), ומכיוון שאדם המתעלם מהוראת גדולי הדור ומומחי הבריאות, ומעדיף להאמין להוזים ומייצרי פחדים מדומים חסרי בסיס ואחריות הוא בבחינת פצצה מתקתקת המסתובבת בחופשיות ברשות הרבים חובה להזהיר אותם מפניו באמצעות תו. 

    חשוב להבהיר שחלילה לא ישתמע מהביקורת על מתנגדי החיסונים ללא סיבה אמיתית שהיא מכוונת גם כלפי אלה שאינם מתחסנים מחשש אמיתי לבריאותם, אך לדעתי אפשר וחובה להוכיח בעובדות מהארץ והעולם שאין להם סיבה לדאגה וזה מה שעושים רבים וטובים, ובהם גם רדיו קול-חי שהצטרף למלאכת הקודש לשכנע כמה שיותר בחשיבות קבלת החיסון הכפול והמשולש כתנאי הכרחי לשמירה על חיי הפרט והכלל ולהמשך שגרת החיים ככל שניתן ובעיקר לימוד התורה בהיכלי הישיבות ותפילות במניין בבתי הכנסת או סמוך להם בחגי תשרי אך גם עוד דברים חשובים לחיים טובים. 

    חיסון נגד קורונה

    פלאש 90

    אולי לא צריך בכלל להגיע למציאות של תו שחור ואפשר גם להפוך למציאות בעתיד הלא רחוק מחשבה חיובית על ביטול התו הסגול הירוק והשמח- בכך שכל אדם בלי יוצא מן הכלל ולמענו יקבל על עצמו תו אחריות מלאה לכל החיים לעשות ככל אשר יורו גדולי הדור והרופאים להודות על חסדי הבורא יתברך שהקדים רפואה למכה ולקבל את כל החיסונים האפשריים עד חלוף המגפה הארורה מן העולם בתקווה לבריאות טובה ולשמחה תמידית לכולם. אז מי מנפיק תו אחריות אישית? ההרשמה חינם!

    סליחה על שיחה 

    השבוע היינו עדים למצער למצב מוזר שלא אירע בעבר כשראש ממשלה בישראל התנצל מעומק הלב על שיחה טלפונית שקיים עם אביו של החייל בראל אחיה שמואלי שנפצע אנושות מירי מחבל פלסטיני בגבול רצועת-עזה בסוף השבוע שעבר. 

    הסיבה להתנצלות הייתה הדלפה מוקלטת של השיחה והפצתה ברבים כדי להביך את רה"מ בנט על כך שטעה בתום לב בשמו של החייל וקרא לו בטעות בשם אביו- וגם לא ידע היכן הוא מאושפז ומה בדיוק מצבו ומנימת קולו היה נדמה כי הפרטים לא מעניינים אותו יותר מדי. מטבע הדברים וכורח המציאות האב היה כעוס ונסער על מה שקרה לבנו והטיח ברה"מ מילים קשות וביקורת על הסיכון המיותר שבהתקרבות כוחות הביטחון לגדר שבגבול הרצועה. 

    לדעתי הביקורתית הדלפת שיחה פרטית של רה"מ ועוד עם אב של חייל פצוע בסכנת חיים למטרת ביקורת אישית על בנט או גרימת נזק פוליטי היא מעשה פסול מכוער ונבזי(שלא לדבר על פגיעה בצנעת הפרט ובחשיפת תכנים אישיים שעלולים לפגוע לכלל הציבור) וגם שימוש מוגזם בחומר המוקלט למטרות אלה ראוי לכל גינוי- והיו לא מעט מגנים לפרשה המדוברת במהלך השבוע. 

    לגופו של עניין צריך להודות שהשיחה עצמה מצערת ומעידה על מציאות מורכבת ולא פשוטה של חיינו מהרבה בחינות, וזו רק דוגמא אחת מני רבות לטיפול לא נכון במצב מורכב ורגיש ואיך שיחה אחת הנובעת מרצון להביע התעניינות וסימפטיה בהורים שלבנם החייל קרה דבר נורא- הפכה לסיפור חדשותי מנופח ומבזה שבהחלט ניתן היה למנוע בהכנה של רה"מ לשיחה לפני שבוצעה ואולי אפילו בביקור קצר בבית החולים במקום התעניינות מרחוק- וכמובן בהשארת תוכן השיחה בין המשוחחים בלי הפיכתה לנחלת הכלל ול- "סיפור עיתונאי יוצא מן הכלל".

     דבר נוסף שאפשר ללמוד מהפרשה המדוברת מדי של הדלפת שיחת רה"מ הוא זיכרון מחדש של השיחות הרבות שבוצעו השנה בין אנשים רגילים ונשכחו מלב אך לקראת יום הדין כדאי להיזכר בהן שוב ולהבין היטב את משמעות המשפט המפורסם מפרקי אבות: "דע מה למעלה ממך- עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים". 

    ,

    צילומסך

     

    בנט ביידן ו…ביבי 

    מעשה בראש ממשלה חדש וחסר ניסיון מישראל ושמו נפתלי בנט, שיצא לביקור מדיני ראשון בוושינגטון לפגישה עם נשיא חדש וחסר ניסיון ומידע חיוני על המזרח התיכון ושמו ג'ו ביידן. ליתר ביטחון הודיעו היועצים של שני הצדדים שהפגישה תעסוק בעיקר באיום הגרעין האיראני- כי זה הדבר העיקרי שמעסיק את ארה"ב וישראל במשותף בדאגה רבה שאפשר להסכים עליו בלי יותר מדי וויכוחים. זאת בניגוד לכל הנושאים האחרים שאין עליהם הסכמה ולכן אומרים עליהם כמה מילים מכובסות ומשומשות כמו "מחויבים לביטחון ישראל" ו-"לישראל יש זכות להגן על עצמה" ו- "על כל הצדדים לנהוג באיפוק", ומחכים לעימות הבא ולעוד החלטה שלא להחליט. 

    מעל הפגישה בין רה"מ הישראלי הלא מנוסה לבין הנשיא האמריקני הלא מתעניין מרחף ענן טעון מידע מהעבר שכינויו ביבי נתניהו, הרודף את בנט לכל אשר ילך כולל לבית הלבן, ומביע זעם ותדהמה ברשת על מדיניות ה-"אין הפתעות" של ממשלת לפיד-בנט בקשריה עם ארה"ב כולל בנושא האיראני. 

    ,

    אבי אוחיון לע"מ

    חרף מאמצין הרבים מדי של רה"מ בנט לעשות דברים אחרת תמיד ישוו את כל מעשיו, כולל פגישתו הראשונה עם נשיא ארה"ב ביידן, לפגישה הראשונה של "קודמו בתפקיד"- כפי שבנט מרבה לכנות את נתניהו- עם נשיא ארה"ב הקודם טראמפ, בידיעה ברורה שרה"מ בהווה לא יזכה מביידן לאהדה והכבוד להם זכה נתניהו בעבר וככל הנראה גם לא יצא מהפגישה עם הישגים משמעותיים בהם זכה קודמו: העברת שגרירות ארה"ב לירושלים ההכרה בריבונות ישראל ברמה"ג והסכמי שלום עם מדינות ערביות משמעותיות. המקסימום שרה"מ בנט יקבל זה לחיצת יד לבבית והבטחה לברכה טלפונית מביידן אם אחד מיועציו יזכיר לו את התאריך של תחילת השנה העברית החדשה. כשלאף אחד משני האישים הנפגשים אין ציפיות- גם אין אכזבות, ולכן אין סיבה להתרגש מביקור רשמי ראשון של רה"מ בנט בבית הלבן.אולי רק אם הוא יקבל בסופו הזמנה מראש ללפיד בפעם הבאה. 

    ח"ח (חיזוק חיובי) עד השנה הבאה 

    באופן טבעי אנשים אוהבים לעזור זה לזה ובמיוחד בימי הרחמים והסליחות לקראת חודש תשרי רווי החגים כולם מחפשים תפקידים טובים וחשובים ומתנדבים בעם ברוך השם לא חסר. חשוב מאד לחזק בימים אלה דווקא את שחושבים בטעות שהתפקידים שלהם קטנים ולא יותר מדי חשובים כי דווקא אלה יכולים להיות משמעותיים ביותר בלי לדעת זאת . קחו לדוגמא את המתקיע- האדם שמציין בשקט לתוקע בשופר איזו תקיעה עליו לתקוע בכל פעם. בשנה שעברה זכיתי לשמש בתפקיד הזה וחשבתי לעצמי שלמרות שידוע לכל שהדבר המזוהה ביותר עם ראש-השנה זהו קול השופר ולכן אחד התפקידים החשובים ביומא אריכתא הזה שנמשך יומיים זה התוקע המוציא את הרבים ידי חובה- ראו לנכון מסדרי התפילות במחזורים לסדר תפקיד מיוחד נוסף שקשור בתקיעות ולומר בשקט לפני כל תקיעה מהי כדי שלא תהיה תקלה או בלבול חלילה בסדר הנכון של מצוות היום הקדוש החשובה ביותר. 

    תקיעת שופר בכותל המערבי

    יונתן סינדל, פלאש 90

    מוסר השכל המחזק חיובית שנלמד מסיפור זה הוא שאין בעולם הזה תפקיד לא חשוב,  וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם ושכדאי במיוחד בימים אלה (וגם כל השנה) לחפש כמה שיותר תפקידים לעשיית טוב ריבוי זכויות וזיכוי הרבים ובעזרת השם להיכתב ולהיחתם בספר החיים.

    שנה טובה! 

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected] 

     



    0 תגובות